Artiest van de maand: Billie Eilish

hetzelfde zonder tekstNieuw onderwerp: muziek! Wie vindt het niet leuk om zijn zondagmiddag te spenderen aan niets doen en muziek luisteren?
Ik doe het alleszins best vaak. Ik heb dan ook op dit moment een echte favoriet en eerlijk gezegd ik luister bijna naar niemand anders, ook al zijn er nog o zo veel goede andere artiesten. Wie is diegene naar wie ik non stop luister? Billie Eilish.
Misschien is je eerste vraag: ‘Hoe spreek je in godsnaam haar naam uit?’ Wel, je zegt het zo: eye-lish.
Nu je dat weet, is je tweede vraag misschien: ‘Wie is dat in godsnaam?’
Ze is een Amerikaanse zangeres die 16(!!!) jaar is. Ze is bekend geworden door haar single Ocean Eyes .  Ze heeft een aparte stijl die vooral bestaat uit track suits die je niet zou verwachten als je haar hoort, maar het past helemaal bij haar.
Ik vind haar stem ongewoon mooi en engelachtig. Zeker als ze hoog zingt. Ik zou echt heel graag naar een concert gaan van haar! Wie koopt er voor mij een kaartje in Amerika?
Ik vermoed dat dat niet zal lukken dus blijft het voor mij bij Spotify en mijn kamer, in België.

billie!

Mijn favoriete liedjes kiezen was een immens moeilijk opdracht want ik vind ze letterlijk allemaal even goed. Maar ik heb toch geprobeerd een top drie te maken.

1idontwannabeyouanymore

2.watch

3.lovely

 

Haar teksten schrijft ze zelf en ze zijn ook echt goed:

If teardrops could be bottled, there’d be swimming pools filled by models

Zoals je nu al wel zal doorhebben kan ik urenlang naar haar liedjes luisteren.

Tja, als je nu nog niet overtuigd bent dat dit één van de beste artiesten van het moment is, dan weet ik niet meer wat ik nog moet zeggen!

 

Ziezo dat was het voor vandaag!

XOXO
Yenthe

 

 

Plaats een reactie